لوله‌‌ها خانواده بزرگی هستند که در صنعت از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. انتخاب نکردن لوله مناسب در پروژه‌ها حتی می‌تواند منجر به شکست پروژه شود. امروز می‌خواهیم به شرح کاربرد لوله آلومینیوم در تجهیزات پتروشیمی بپردازیم، پس شما را به خواندن این مطلب دعوت می‌کنیم.

تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
دسته بندی ها : مقالات
لوله

چرا لوله آلومینیوم بیشترین کاربرد را در صنعت تجهیزات پتروشیمی را دارد؟ چرا این لوله در این صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؟ در این مقاله سعی می‌کنیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

لوله آلومینیوم چیست؟

لوله آلومینیوم مدلی از لوله است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجه تمایز این محصول نسبت به سایر لوله‌های صنعتی، وزن سبک و مقاومت بالای آن است، همین ویژگی باعث شده که از لوله آلومینیوم در صنایع مختلف استفاده شود که از جمله آن می‌توان به صنایع غذایی، مصارف ساختمان و تجهیزات پتروشیمی اشاره کرد. همچنین بسته به صنعتی که قرار است لوله آلومینیوم در آن‌جا مورد استفاده قرار گیرد از آلیاژ و ضخامت خاص این لوله استفاده می‌شود.

چرا لوله آلومینیومی در تجهیزات پتروشیمی کاربرد دارد؟

تقریبا ادامه فعالیت یک محیط در زمینه تجهیزات پتروشیمی بدون داشتن لوله آلومینیوم، غیرممکن است. این اصل بزرگ‌ترین کاربرد لوله آلومینیوم در جهان است زیرا در صنعت تجهیزات پتروشیمی به لوله‌ای احتیاج داریم که علاوه بر خوش‌‌تراش بودن از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد. همچنین در تجهیزات پتروشیمی به دلیل حساس بودن کار، نمی‌توان از لوله‌هایی با وزن بالا استفاده کرد و به نظر می‌رسد مناسب‌ترین لوله برای استفاده در این حوزه، لوله آلومینیومی است. همچنین لوله‌های آلومینیومی در مقابل خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

کاربرد لوله آلومینیومی در حوزه تجهیزات پتروشیمی بسیار زیاد است اما در این‌جا می‌خواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم. یکی دیگر از مزایای مربوط به این لوله در حوزه تجهیزات پتروشیمی، قابلیت جوشکاری آن است. موضوعی که در این صنایع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به هیچ عنوان نباید از لوله‌ای استفاده کرد که قابلیت جوشکاری نداشته باشد و یا قابلیت جوشکاری ضعیفی داشته باشد. این مورد در لوله آلومینیوم دیده می‌شود و همین کافی است تا بفهمیم که این محصول از چه کاربردی در این حوزه برخوردار است.

تجهیزات پتروشیمی و سیالات و گازهای جاری در لوله‌های آن‌ها به قدری حساس هستند که کوچک‌ترین مشکلات در اعضای این صنعت بزرگ حتی مشکلات لوله‌های آلومینیومی باعث بروز مشکلات بسیار بزرگتری می‌گردند. آتش‌سوزی‌های فراوانی که در مناطق استخراج نفت و گاز صورت می‌گیرد را در نظر داشته باشید که چه ضرری به این صنعت می‌زنند. بنابراین به راحتی نمی‌توان از کنار فرایند انتخاب و خرید لوله‌های آلومنیومی گذشت.

معمولا این لوله‌ها بر حسب کاربردی که دارند از آلیاژ و ضخامت مختلفی ساخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید بهترین لوله آلومینیوم مربوط به حوزه خود می‌توانید از ما مشاوره دریافت کنید.