شرکت بازرگانی سیال کنترل در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین نمایندگی‌های تامین شیرآلات‌صنعتی برای استفاده در صنایع مختلف، در حال فعالیت است. سیال کنترل به مشتریان خود دامنه وسیعی از جدید‌ترین محصولات را ارائه می‌دهد که شامل انواع شیر‌آلات‌صنعتی، اتصالات‌صنعتی، عملگرها و ابزار‌های دقیق است.

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
دسته بندی ها : مقالات
شیرآلات

شیرآلات‌صنعتی شامل انواع شیرآلات پروانه‌ای برای استفاده عمومی و صنعتی، شیرآلات با عملکرد بالا با افست دوگانه و سه‌گانه، شیرآلات چاقویی و شیرآلات توپی و همچنین سوپاپ‌های ایمنی برای انواع پروژه های صنعتی و تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی است. هچنین شرکت سیال کنترل علاوه بر شیرآلات‌صنعتی وظیفه‌ی تامین انواع اتصلات‌صنعتی از جمله اتصالات دو سرجوشی، فولادی، استنل استیل، فلنج، تبدیل و اتصالات فشار قوی در جنس‌های مختلف را به عهده دارد.

درباره شیرآلات صنعتی

شیرآلات‌صنعتی، دستگاه‌های مکانیکی هستند که جریان و فشار مایعات و گازها را در یک سیستم کنترل می‌کنند. آنها همچنین به عنوان تنظیم‌کننده نیز شناخته می‌شوند و در انواع وسیعی از برنامه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیال کنترل با تامین شیرآلات‌صنعتی در اندازه، طراحی و عملکرد بسیار متفاوت قادر است نیاز شرکت‌های اجرایی را برطرف سازد. روش‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند برای طبقه‌بندی شیرها از جمله مکانیزم کنترل و عملکرد شیر استفاده شود.

عملکرد شیرآلات

یک شیر صنعتی بخشی از یک سیستم مکانیکی است که می‌تواند انواع توابع عملکردی را انجام دهد. سه تابع اصلی در عملکرد شیرآلات‌صنعتی عبارتند از : توقف و شروع جریان، کنترل جریان و عملکرد بدون بازگشت برای جریان .
شیرآلات توقف/ شروع، برای سیستم‌هایی که نیازی به جریان گاز ندارند استفاده می‌شود. شیر برای شروع جریان باز شده و برای توقف و جلوگیری از جریان، بسته می‌شود.
شیرآلات بدون بازگشت، جهت جریان را کنترل می‌کنند. جریان در جهت مورد نظر، شیر را باز می‌کند، در حالی که جریان در جهت مخالفت، شیر را می‌بندد. این شیرآلات برای جلوگیری از بازگشت جریان به سیستم در برنامه‌های کاربردی مانند مدیریت فاضلاب اهمیت دارند.

روش کنترل جریان توسط شیرآلات

مکانیزم کنترل جریان می‌تواند بر اساس کاربرد شیرآلات متفاوت باشد. به طور کلی، دو وسیله کنترل جریان از طریق یک شیر وجود دارد. شیر‌های حرکتی خطی از یک عضو بسته استفاده می‌کنند که در یک خط مستقیم حرکت می‌کند تا جریان را متوقف کند. جزئی که برای بسته شدن می‌تواند به کار گرفته شود، می‌تواند شامل یک دیسک، اسلات یا یک جزء انعطاف پذیر مانند دیافراگم باشد. دستگاه به کار گرفته شده برای بسته شدن می‌تواند به صورت زیر مورد استفاده قرار گیرد:

• دیسک یا پلاگین را به یک یا دیافراگم متصل کنید.
• یک اسلات، استوانه ای یا کروی را در یک سوراخ اسلاید کنید.
• یک ماده انعطاف پذیر را در جهت جریان حرکت دهید.

شیرآلات‌صنعتی چرخشی روتاری یک دیسک یا بیضی را در مورد یک شفت زاویه ای یا دایره ای که در طول قطر یک دیافراگم قرار دارد، می چرخاند. شیرآلات شیب‌دار پس از چرخش ۹۰ درجه، در حالت کاملا باز یا کامل بسته قرار می‌گیرند.

قطعات شیرآلات

شیرآلات می‌توانند به شدت در اندازه و طراحی متفاوت باشند اما چندین ویژگی اساسی برای عملکرد شیر وجود دارد. بدنه شیر قطعات تشکیل دهنده را با هم نگه می‌دارد. انتهای شیر‌ها برای اتصال به لوله یا تجهیزات در سیستم و یا عموما جوش داده شده شدن لب به لب به سوکت ، رشته یا فلنج طراحی شده‌اند. بدنه‌ی شیرآلات اولین قسمت متحمل فشار است که با محیط اطراف و دیگر اجزای سیستم ارتباط برقرار می‌کند. بنابر این هنگام انتخاب مواد و جنس شیرآلات، توجه به جنس بدنه بسیار مهم است. شرکت بازرگانی سیال کنترل امروزه دامنه وسیعی از شیرآلات و اتصالات صنعتی در جنس‌های مختلف را تامین می‌کند.
پوشش بدنه دومین و مهمترین قسمت یک شیر است و جنس آن از همان ماده‌ای است که بدنه ساخته شده است. دیسک و پایه‌ی شیر، موقعیت را برای به جریان یافتن سیال و یا ممنوعیت جریان سیال فراهم می‌کند.

مواد تشکیل دهنده شیرآلات

شیرآلات‌صنعتی از انواع وسیعی از مواد فلزی و غیرفلزی ساخته شده اند. هنگام انتخاب مواد، شرایط محیط عملیاتی (یعنی حرارت محیط)، طول عمر (یعنی تعمیر و نگهداری) و رسانه (یعنی گاز یا مایع خورنده) باید در نظر گرفته شود. شایع‌ترین مواد تشکیل دهنده شیرآلات‌صنعتی از فولاد کربن است زیرا در گرمای زیاد بسیار خوب عمل می‌کند، همچنین به راحتی در دسترس است و ارزان می‌باشد، اما برای مواد خورنده مناسب نیست. با این حال فولاد ضد زنگ جنس بسیار قوی است و در برابر خوردگی و درجه حرارت مقاومت بالایی دارد، اما از فولاد کربن پرهزینه‌تر است.
شرکت بازرگانی سیال کنترل تامین‌کننده برتر شیرآلات‌صنعتی و عملگرها، ابزار و کنترل فرآیند، محصولات ایمنی فرآیند و ابزار تخصصی لوله‌کشی است و بر کیفیت و نوآوری تأکید می‌کند. سیال کنترل همواره به دنبال عرضه محصولات خارجی با کیفیت به بازار، ارائه خدمات عالی به مشتری و راه‌حل‌های نوآورانه است.