سیستم مدیریت کیفیت، پایه تضمین کیفیت برای تولید و تامین تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است که مطابق با استانداردهای بین المللی، و استاندارد ISO 9000 است. شرکت‌های تامین انرژی در تولید تجهیزات صنایع مختلف انرژی و انرژی هسته‌ای، و تامین تجهیزات صنایع گاز و پتروشیمی تخصص دارند. برای این منظور در این موسسات صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت و تولید محصولات اصلی توسط مقامات مسئول صدور گواهینامه مستقل (بین المللی و داخلی) انجام می‌شود.

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
دسته بندی ها : مقالات
تجهیزات نفتی

سیستم مدیریت کیفیت شامل کل سیستم مدیریت برای شرکت‌های تابعه آن می‌شود و عملکرد آن با هدف تضمین کیفیت خدمات ارائه شده و فرآیندهای کاربردی است. تمام تجهیزات تولید شده توسط شرکت‌های تامین تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تحت نظارت دقیق کیفیت قرار دارند، بررسی دقیق مستندات و تست عملکرد با بالاترین سطح کیفیت توسط کارشناسان، از جمله وظایف اصلی این شرکت‌ها می‌باشد. بازرسی تجهیزات از زمان امضای قرارداد آغاز می‌شود. شرکت‌های تامین تجهیزات صنایع پتروشیمی با موافقت مشتری و با توجه به نیازهای آن، برنامه‌های سیستم مدیریت کیفیت، شامل تمام مراحل اصلی ایجاد تجهیزات، اسناد طراحی، بازرسی از آمادگی مراحل تولید، صدور گواهینامه فن‌آوری‌ها، تجهیزات و افراد، بازرسی از مواد خریداری شده و تکمیل اقلام، پیشرفت تولید و پذیرش مشتری را به کار می‌گیرد. قبل از مرحله‌ تولید تجهیزات، بازرسی ۱۰۰ درصد از مواد خریداری شده و تکمیل اقلام و بازرسی بصری و ابعاد مواد در دسترس، محصولات نیمه نهایی، مواد جوشکاری و همچنین بازرسی از مدارک حمایت کننده انجام می‌شود. آزمایشگاه‌های شرکت‌های تامین تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی انواع بازرسی‌های زیر را در طول تولید تجهیزات انجام می‌دهند: تجزیه و تحلیل شیمیایی، آزمایش متالوگرافی، تست خوردگی، تست‌های مکانیکی فلزات و اتصالات جوشی، رادیوگرافی، اولتراسونیک، تست ذرات مغناطیسی، تست نفوذ رنگ، تست نشت اتصالات فلزی و جوشی. آزمایشگاه‌های شرکتهای تامین تجهیزات صنایع پتروشیمی،‌ دارای مجوزهای لازم، گواهینامه‌های اعتبار بخشی برای انجام این نوع بازرسی هستند و متخصصان بخش نظارت بر کیفیت محصول نیز طبق الزامات قانونی گواهینامه دارند. دستگاه‌های اندازه‌گیری مورد استفاده در تولید محصولات باید توسط بخش‌های مترولوژی با استفاده از منابع مطابق با گواهی اعتبار بخشی در حوزه یونیت اندازه‌گیری و توسط سرویس‌های اندازه گیری دولتی توسط آژانس فدرال برای مقررات فنی و مترولوژی تأیید شوند.

مبدل های حرارتی

شرکت‌های تامین تجهیزات صنایع پتروشیمی، طیف گسترده‌ای از مبدل‌های حرارتی با طراحی‌های مختلف، را تولید می‌کنند. انواع مبدل‌های حرارتی تولید شده توسط این شرکت‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مبدل‌های حرارتی لوله‌ای با صفحات ثابت
  • مبدل‌های حرارتی سر شناور
  • مبدل‌های حرارتی اسپیرال
  • مبدل‌های حرارتی نوع هلیکس
  • دیگ‌های بخار
  • اپراتورهای ترموسفون
  • خازن‌های مبرد
  • خازن خلاء
  • اپراتور با فضای بخار و لوله‌های بسته

خنک کننده‌های هوا

کولرها برای خنک کردن محیط مایع و گازهای گرم در چرخه فرایند تولید، در انواع مختلف طراحی شده‌اند. کولرهای هوا برای امکانات جدید و قدیمی تولید می‌شوند.

جمع آوری گرد و غبار

جمع کننده‌های گرد و غبار برای تمیز کردن گاز طبیعی و مایع از ناخالصی‌های مکانیکی در ایستگاه‌های کمپرسور خطوط گاز طراحی شده اند.

گرم کننده‌های هوا رگنراتیو

گرم‌کننده‌های هوا برای واحدهای توربین گاز از ایستگاه‌های کمپرسور خط گاز ترابایتی و همچنین برای جایگزینی نوع بازسازی کننده‌های صفحه با عمر مفید استفاده می‌شوند.

تجهیزات پمپاژ

شرکت‌های تامین تجهیزات نفت و گاز، همچنین طیف وسیعی از پمپ‌های مختلف با پارامترها و مواد مختلف را تولید می‌کنند.

پمپ‌های الکتریکی TIGHT

پمپ‌های الکتریکی محکم‌ترین روش را برای ایجاد پمپ‌های نسل جدید مورد استفاده قرار می‌دهند که در هنگام پمپاژ مایعات پرفشار و انفجاری، قابل انعطاف بوده، سمی و مضر نیستند و برای بازسازی گاز مایع در صنایع پتروشیمی، شیمیایی، نفت و گاز و دیگر صنایع استفاده می‌شود.

پمپ‌های ذخایر نفتی

امروزه سری جدیدی از پمپ‌های گریز از مرکز تقطیر، در خطوط نفت برای تامین محصولات نفتی از طریق خطوط تولید نفت طراحی شده‌اند. تولید و تعمیر و نگهداری این پمپ‌ها توسط شرکت‌های تامین تجهیزات صنایع پتروشیمی انجام می‌شود.

شیر‌های بدون بازده برای خطوط گاز

شیرهای غیر‌بازگشتی  DN 300-1400با PN 6.3-16.0 مگاپاسکال در سیستم‌های خط لوله به عنوان دستگاه‌های حفاظتی کنترل خودکار، و در جهت جلوگیری از برگشت گاز طبیعی، نفت و گاز مصنوعی در زمینه تولید، پردازش و ذخیره‌سازی آنها غیر قابل استفاده استفاده می‌شوند.

شیر‌های اسلایدی برای لوله‌های نفت

این شاخه دارای تجربه تولید شیر‌های کشویی برای خطوط لوله نفت است. شیرآلات کشویی DN 700-1200 میلیمتر با محدوده فشار PN 6.3-12.5 MPa به عنوان دستگاه جداسازی برای توقف جریان در قسمت خطی لوله‌های اصلی نفت استفاده می‌شوند.