شیرآلات صنعتی دستگاه‌هایی هستند که جریان و فشار مایعات و گازها را در یک سیستم کنترل می‌کنند. دریچه‌ها برای کنترل جریان مایعات و گازها در سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شوند و برای جلوگیری از بروز خطراتی مانند نشت و خوردگی باید به طور مداوم بررسی شوند. شیرآلات صنعتی مورد استفاده در صنایع به صورت دستی یا اتوماتیک هستند.

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دسته بندی ها : مقالات
شیرآلات صنعتی

با توجه به ظهور تجهیزات با کارایی بالا و انتقال مداوم به سمت تولید انرژی تجدیدپذیر از قبیل پنل‌های خورشیدی، انرژی توربین بادی و هیدروژنی، Future Market Insights در ارائه جدید خود، آخرین ترندهایی را که احتمالاً مجدداً چشم‌انداز آینده شیرآلات را تعریف می‌کنند، مورد بررسی قرار داده است. همچنین به جوانب و نکات مختلف بازار به همراه استراتژی‌های اصلی رشد که توسط ذی‌نفعان برای متناسب شدن در شرایط اقتصادی کنونی و آماده بودن در آینده اتخاذ شده پرداخته است.

صنعت ساخت و ساز با سرعت بخشیدن به نوآوری و بازسازی قابل توجهی در بخش‌های استفاده نهایی، دستخوش تحولات چشمگیری می‎شود. اپراتورهای صنعت به طور مداوم به دنبال راه‌حل‌های انعطاف‌پذیر و راحت هستند تا نیروی انسانی را کاهش داده و کل فرآیند را با یکپارچه‌سازی با فن آوری‌های مدرن اتوماسیون تنظیم کنند. به طور کلی صنعت شیرآلات به سرعت مانند سایر زمینه‌های صنعتی محور فناوری، تکامل نمی‌یابد و تحولات از طریق تغییرات جزئی انجام می‌شود.

در رقابت امروز صنعت برای دستیابی به برتری از نظر بهره‌وری فرآیند، بیشتر شیرآلات صنعتی رایج به مدل‌های مهندسی قدیمی‌تر تکیه کرده‌اند و هم‎چنان برای استفاده از منابع جدید تلاش می‌کنند. با این حال، با افزایش نیاز به دقت و کارایی فوق العاده، شیرآلات به تدریج پیشرفت می‌کنند، که در اینجا به شدت از پیشرفت‌های فناوری پشتیبانی می‌شود.

بازار شیرآلات صنعتی رشد ۰.۱ واحدی به رهبری پروژه های اکتشاف آب و تولید برق

مؤلفه‌هایی مانند شیرآلاتی که معمولاً برای کنترل جریان گاز یا مایع در یک سیستم کنترل شده مورد استفاده قرار می‌گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند، زیرا تقاضا شاهد رشد موازی با فناوری اطراف آنهاست. تحولات قوی در صنعت آب به همراه چندین پروژه تولید برق در افق، نشانگر فرصت‌های آینده برای فروش شیرآلات صنعتی است. افزایش فعالیت‌های اکتشاف آب و پروژه‌های آب‌شیرین ‌کن نیز به میزان قابل توجهی در فروش شیرآلات صنعتی نقش داشته است. با این وجود، صنعت شیر شاهد نوسانات زیادی به دلیل سناریوی سرمایه‌گذاری آشفته در صنعت نفت و گاز است که متعاقباً فعالیت‌های حفاری و اکتشاف را نیز کاهش داده است.

با وجود نیاز به یک مراجعه جهانی به صحت قطعات صنعتی و حاشیه خطای پذیرفته شده در صنعت، صنعت ساخت شیرآلات فاقد استاندارد‌سازی و مجوز مناسب برای اطمینان از صحت و تعیین پارامترهای قابلیت‌های محصول است. سرعت معرفی فناوری و زنجیره تأمین فوری نیز برای فضای بازار کم بوده است. از آنجا که صنایعی مانند شیمیایی، فلزکاری و تصفیه آب، تقاضای فزاینده‌ای برای شیرآلات صنعتی نوآورانه دارند که نیازهای آنها را برآورده کند، تولیدکنندگان باید مشکلات بحرانی را مورد توجه قرار داده و استراتژی‌های خود را برای اطمینان از حداکثر استفاده از دارایی‌ها و اکتشاف فن‌آوری‌های جدید بررسی کنند.

“انرژی” فرصت‌های گسترده‌ای را در بازارهای در حال توسعه دارد

با رسیدن مهندسی مدرن به ارتفاعات جدید، تولید شیرآلاتی با کیفیت بالا و ارائه دقت لازم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. افزایش تقاضا برای قدرت در کشورهای در حال توسعه‌ی آسیا و اقیانوس آرام که ناشی از رشد سریع اقتصادی و جمعیتی و همچنین تسریع در شهرنشینی است، منجر به توسعه کارخانه‌های جدید حرارتی گرینفیلد شده و زمینه‌های رشد بالقوه بازار شیرآلات صنعتی را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، تولیدکنندگان در حال جایگزین کردن فرصت‌خای جایگزین شیرآلات پس از خرید گل‌خانه برای زمان پیری نیروگاه‌های منطقه هستند. بخش انرژی آمریکای شمالی همچنان از نظر مقیاس و جاه‌طلبی در حال گسترش است و با برنامه‌های جدید در نیروگاه‌های گازی توربین ترکیبی که خواستار سوپاپ‌های تخصصی هستند که این به نوبه خود مزیت اضافه‌ای را برای تولید کنندگان شیرآلات صنعتی به ‌وجود می‌آورد تا مزیت رقابتی مشخصی کسب کنند.

تمرکز بر “تنظیم دقیق نمونه کارهای موجود”

از آنجا که این محصولات هیچ تاریخ انقضایی ندارند و می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد، روند توسعه‌شان همچنان سنتی باقی مانده و مقدار قابل توجهی از شیرآلات همچنان در انبارهای سراسر جهان قرار دارند. با این حال، با توجه به تحولات زیاد در صنایع استفاده نهایی با پیشرفت‌های سریع فن‌آوری، تولیدکنندگان مجبور هستند که به جای یک ابتکار عمل، ترندهای جدید را به عنوان یک ضرورت مقابله در نظر بگیرند. درحالیکه گسترش سبد محصولات همچنان یک استراتژی مهم برای رشد باقی مانده است، تولیدکنندگان در مواجهه با پارامترهای سازگاری بر اساس تقاضای صنایع مختلف استفاده نهایی، با چالش‌هایی روبرو شده‌اند. برای این منظور، استراتژی‌های جدید با هدف کاهش چرخه توسعه محصول جدید و جهت ایجاد بهترین نمونه کارها متناسب با تغییر رفتار در بازار انجام می‌شود.

تولید شیرآلات صنعتی از مدت‌ها پیش با توجه به مزایای بسیار زیاد قیمت‌گذاری برون‌سپاری ، در مقاصد تولید کم‌هزینه متمرکز شده است. با این حال، تحویل دیر و کیفیت پایین محصولات، هم برای تولیدکنندگان و هم برای کاربران نهایی، دغدغه جدی شده است. درحالیکه تعداد انگشت‌ شماری از بازیکنان خوب و مستقر در حال تعریف استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود در جهت کیفیت محصولات و فرآیندهای مختلف هستند، بسیاری از بازیکنان کوچک هم‌چنان به دنبال صلاحیت‌های اصلی خود هستند. علاوه بر این، با توجه به نیازهای فشرده کاربران نهایی، بازیکنان کلیدی بازار به دنبال بهینه‌سازی فرآیند تولید و امکان نظارت بر زمان واقعی عملکرد شیرآلات، به دنبال فناوری‌های جدید مانند چاپ سه‌ بعدی و سایر فناوری‌‌های تولید افزودنی هستند.

چگونه رشد را نشان می دهد

با توجه به قرارگرفتن در معرض مداوم شرایطی با درجه حرارت شدید و تماس و واکنش مکرر با مایعات، خوردگی هم‌چنان یکی از دلایل اصلی کاهش عملکرد و خرابی شیرآلات صنعتی است. بنابراین، تولیدکنندگان تمرکز خود را بر روی توسعه “شیرهای هوشمند” قرار داده‌اند که نه تنها قابلیت اطمینان سیستم‌های کنترل را افزایش می‌دهد بلکه امکان نظارت از راه دور را نیز فراهم می‌کند. با پیشرفت سریع فناوری‌ها و قابلیت‌های سیستم‌های کنترل خودکار، تولیدکنندگان شیرآلات در حال حاضر فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را برای تمایز محصول در اولویت قرار داده‌اند. علاوه بر این، با توجه به تغییرات ترجیحی در صنایع استفاده نهایی، فعالان بازار قصد دارند تیمی از مهندسان ماهر را استخدام و اختصاص دهند تا راه‌ حل‌های فوری را برای الزامات سفارشی و جایگزینی شیرآلات صنعتی پیدا کنند.

با پیشرفت فناوری در بخش‌های صنعتی به سرعت، تعدادی از بازیکنان کلیدی علاوه بر نوآوری محصول و راه‌اندازی خطوط جدید، برنامه‌های تلفن همراه را برای نگهداری بهینه از شیرآلات راه‌اندازی می‌کنند. تمهیدات و همکاری‌های استراتژیک علاوه بر توافق‌نامه‌های طولانی مدت تأمین با شرکت‌های نفت و معدن، هم‌چنان به عنوان کانون اصلی بازیگران بازار باقی خواهد ماند. علاوه براین، این بازیکنان در پروژه‌های در حال انجام خطوط لوله اکتشاف گاز طبیعی و حمل و نقل در ایالات متحده، به همراه پروژه‌های معدن آینده در بازارهای در حال توسعه چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در حال بهره‌برداری هستند.